Yüz Germe Ameliyatı

Yüz Germe Ameliyatı (Facelift)
Yıllar içerisinde yerçekimi, güneşe maruziyet, cilt kollejen seviyesinin azalması gibi nedenlerle cildimiz yaşlı, yorgun, kırışık ve sarkmış bir şekle dönüşür.  Yüz bölgesinde oluşan bu yaşlanma belirtilerini yani zamanın sizden aldıklarınızı bir miktar geri almaya yarayan cerrahi yöntemlere yüz germe ameliyatı denir.  Amaç size daha sağlıklı ve genç bir görüntü vererek, öz güveninizin artmasını ve hayata tekrar heyecan duymanıza yardımcı olmaktır.

Bu işlem sırasında cildi yerinde tutan sarkmış ve gevşemiş deri altı dokuları eski yerlerine getirilirken üstten de fazla olan cilt kısmı çıkarılır. Böylece daha canlı ve sıkı bir cilt elde edilir. Dolayısıyla daha genç bir görünüme kavuşursunuz.

Yüz Germe Ameliyatı Kimlere Yapılır?
Bu ameliyat kararını vermede önemli olan faktörler hastanın yaşı, yüzdeki yaşlanma belirtileri, kişinin beklentileri ve genel sağlık durumudur. Bazı insanlarda yaşlanma belirtileri 30’lu yaşlarda başlarken bazılarında 50’lerde başlar. Bu nedenle ameliyat kararı verirken en önemli gerekçe kişinin yaşlanma belirtileri ve beklentileridir. Kişilerin bir kısmı  60’lı yaşlardan sonra yaşlılık belirtileri çok belirgin hale geldiğinde yüz germe ameliyatına başvururken, kimileri de iş ve sosyal hayatlarında daha aktif oldukları yaşlarda yaşlanma belirtileri çok ilerlemeden ameliyat olmayı tercih ederler.

Yüz Germe Ameliyatı Öncesi Değerlendirme
Başarılı bir ameliyat süreci için ameliyat öncesi ve sonrası bazı kurallara uyulması çok önemlidir. Bunlardan bazıları şunlardır;  Aspirin, ibuprofen etken maddeli ilaçlar, , yeşil çay veya E vitamini gibi kan sulandırıcılar ameliyattan en az 7 gün önce bırakılmalı ve kullanılmamalıdır. Sigare ve diğer nikotin içeren ürünler doku oksijenlenmesini bozdukları için ameliyattan 10 gün öncesi ve 15 gün sonrası tüketilmemelidirler.

Yüz Germe Ameliyatı Nasıl Yapılır?
Genellikle genel anestezi altında yapılır ancak dileyen hastalarda lokal anestezi ve sedasyonla birlikte de yapılabilir.  Ameliyat süresi ortalama 2 – 4 saattir.
Yüz ve boyun germe ameliyatına kulak önü ve arkasından yapılan kesilerle başlanır. Bu kesiler yukarıda saçlı deri içine uzatılarak burada saklanır. Daha genç ve sıkı bir yüz oluşturmak için cilt altındaki yapılar genç yaştaki pozisyonlarına tespit edilir. Sonrasında fazla deri çıkarılır.
Yüz germe ameliyatı ameliyat alanının genişliği ve etki ettiği bölgeye göre ‘Tam Yüz Germe ve Mini Yüz Germe’ olarak iki grupta sınıflandırılır.

Tam Yüz Germe Ameliyatı
Cilt kesisi yukarıda şakak bölgesinde saçlı derinin içerisinden başlar, kulak önünden aşağı uzanır, kulak memesi altından arkaya uzanarak saçlı deri içinde sonlanır.  Yanak ve boyun derisi birlikte kaldırılır. Deri altındaki dokular da kaldırılır ve bu dokular geriye ve yukarı doğru çekilerek sabitlenir.  Gıdı bölgesine ihtiyaca göre yağ çıkarma işlemi yapılabilir. Cilt altı kas germe işlemi yapılır.  Daha sonra boyun ve yüzde fazla olan cilt çıkarılır. Beraberinde gerek varsa göz çevresi ve alın kaş bölgesine de işlemler uygulanabilir.

Mini Yüz Germe
Yaşlanma belirtilerinin daha az olduğu daha erken yaşlarda minimum düzeltmelerin gerektiği hastalarda uygulanır.  Burada kesi çok daha küçüktür ve kulak önüyle sınırlıdır. Hedeflenen bölge yanak ve elmacık kemiği ile sınırlı bölgedir. Bu bölge cildi kaldırılır. Cilt altındaki dokular yukarı doğru çekilerek sabitlenir. Elmacık kemikleri daha dolgun görünür, burun kenarından ağız köşesine uzanan oluklar düzleştirilir,  yanaklar ve çene köşelerinde de düzelme sağlanabilir.  Tam yüz germeye göre daha az morluk şişlik olurken daha hızlı iyileşme sağlanır.

Yüz germe ameliyatı bir bütünlük arz eder. Daha etkili sonuçlar elde edebilmek için, alın germe ve kaş kaldırma, göz kapağı estetiği, kaz ayaklarını giderme, boyun germe ve yüze yağ enjeksiyonu gibi işlemlerle kombine edilebilir.

Yüz Germe Ameliyatı Sonrası Süreç
Ameliyattan sonra bir gece hastanede kalınır. Başı yüksekte yatılır ve ameliyat alanına soğuk kompres uygulanır. Ertesi gün kanama yoksa drenler alınır, gevşek sargı elastik bandajla değiştirilir.  ve bir kaç gün boyunca hastanın bunu kullanması istenir. İnsizyonlar 7 gün boyunca merhemle nemli tutulur. 5-7. günlerde dikişler alınır. 7 gün antibiyotik tedavisi alınır. İki hafta boyunca istirahat etmelidir, iki hafta sonunda günlük hayata ve işine dönebilir.  etmeli, 6 hafta güneşten korunmalı ve spor faaliyetlerinden uzak durmalıdır. Şiliklerin tamamen geçmesi ve iyileşmenin tamamlanması 6 ayı bulabilir. İyileşme sürecinde ödemin geçmesine bağlı asimetriler görülebilir. Bu normaldir ve düzelecektir.

Yüz Germe Ameliyatı Risk ve Komplikasyonları
Her ameliyatta olduğu gibi yüz germe ameliyatlarının da riskleri ve komplikasyonarı vardır. Ancak deneyimli bir cerrahla bu riskler oldukça nadirdir. Kanama, hematom, enfeksiyon, yüzün belli bölgelerinde his kaybı, kötü yara yeri iyileşmesi, yüzde düzensizlikler ve asimetri görülebilecek komlikasyonlardır.

Yüz Germe Ameliyat Sonrasında İz Kalır mı?
Ciltte Kesi yapılan her işlemden sonra az yada çok mutlaka iz olur.  Yara iyileşme problemi olmayan insanlarda usulüne uygun yapılan cilt dikişleri sonrasında bu izler çok belirgin olmaz. Ayrıca bu izlerin bir kısmı saçlı deriiçinde ve kulak arkasında olduğu için zaten görülmeyecektir.

Yüz germe ameliyatı sonuçları kalıcı mıdır?
Yüz germe ameliyatı sonuçları çok etkilidir. Etki süresi 7 - 15 yıl arası olmak üzere uzun süre devam eder. Bu etki süresi kişinin cilt yapısına sigara alkol gibi alışkanlarına, sağlık durumuna, iskelet yapısına, cerrahın uyguladığı tekniğe bağlı olarak değişir.  Bu ameliyat ile çok belirgin bir genç görünüm elde edilse de yaşlanma süreci durmayacaktır ve ameliyattan sonra da yaşlanmaya devam edilir.