Kulak Kireçlenmesi (Otoskleroz) Ameliyatı

Halk arasında kulak kireçlenmesi olarak bilinen Otoskleroz, sadece kulakta görülen bir hastalıktır. Bu hastalıkta üzengi kemiği çevresinde kireçlenme oluşur, bundan dolayıda üzengi sertleşir ve ses dalgaları ile titreşmesi gerekirken titreşim olmaz. Sonuçta üzengi kemiğinin serbestçe titreşimini önleyen kireçlenme durumu sesin iç kulağa iletilmesini engeller.

Otoskleroz Belirtiler
Otosklerozun zamanla artan işitme kaybı en önemli belirtisidir. Bununla beraber çınlama, uğultu, nadiren de baş dönmesi görülebilir.

Tanı otoskopik kulak incelemesi işitme testleri ile konur. Kemikçiklerin hereket etmemesinden kaynaklanan işitme kaybı tanıda önemlidir.

Kulak Kireçlenmesi (Otoskleroz) Ameliyatı
Otosklerozun tedavisi stapedektomi adı verilen bir operasyondur. Hastalığın başlangıç aşamasında işitme kaybının hafif olduğu durumlarda bir süre hasta takip edilebilir. Bu esnada sodyum florür tedavisi önerebilir.
Stapedektomi ameliyatında üzengi kemiği çıkartılır ve bunun yerine ses iletimini sağlaması için bir protez yerleştirilir. Başarı oranı çok yüksek bir ameliyattır.
Bu hastalık çoğu hastada her iki kulakta da görülebilir. Bu durumda tedavide önce kötü kulak tedavi edilir. Gerekirse 3 ay sonra diğer kulak tedavi edilebilir.

Otoskleroz Ameliyatı Sonrası iyileşme Süreci
Stapedektomi ameliyatından sonra dikkat edilmesi gerekenler şunlardır;
• Ameliyattan sonra bir gece hastanede kalırsınız. Ertesi gün taburcu olursunuz.
• Ameliyattan sonra birkaç gün istirahat edilmeli, burun temizleme, ıkınma, hapşurma gibi faaliyetlerden uzak durulmalıdır,
• Ameliyattan sonra ilk günlerde baş dönmesi ve bulantı olabilir. Bu zamanla düzelecektir.
• 2 hafta kadar uçak yolculuğu yapılmaması iyi olur.
• Dilde tat değişiklikleri görülebilir, bu durum geçicidir.
• Dilin tat alma duyusunda bir kaç hafta süreyle değişiklik olabilir.
• Ameliyattan sonra bir ay kadar banyoda duşta kulak kanalı kapatılmalı su kaçırılmamalıdır.